Rodbehandling

Rodbehandling fjerner smerten! Bakteriers tilstedeværelse i en tands rod kan være smertefuld, og kræver en rodbehandling i tide

Hvis du går for længe med et hul i tanden, vil hullet til sidst nå ind til den del af tanden, hvor nerven sidder. Derved bliver tandens nervesystem inficeret med bakterier. Sker det, er en rodbehandling nødvendig for at bevare tanden.

Procedure for rodbehandling

En rodbehandling kan laves på alle tænder, hvis man henvender sig i tide.

En rodbehandling kan kræve mellem et eller flere besøg hos tandlægen. Det afhænger af, hvor længe bakterierne har været i rodsystemet.

Prisen på en rodbehandling afhænger af antallet af tandrødder. Tænder har som regel mellem en og fire rødder.

Rodbehandling – Ja eller nej?

Hvis karies – et hul i tanden – allerede er opstået, og nerven har taget skade, er det vigtigt at få foretaget en rodbehandling hurtigst muligt.

Det er muligt at hindre karies opstår. Derved sikres, at bakterierne ikke når tandens nerve. Det kræver, at man følger de simple skridt:

• Børst tænderne to gange dagligt
  • Brug tandtråd mindst tre gange om ugen
  • Besøg tandlægen en til to gange om året
  • Spis sundt og undgå for meget sukker, cigaretter og alkohol

Har du behov for en rodbehandling, kan du altid let bestille en tid hos Dentalklinikkens tandlæger.

Vores tandlæger kan hjælpe dig!

• Vejledning ift. behandling og priser
  • Smertefri behandling
  • Mange års erfaring
Bestil tid på en af vores klinikker eller lad os ringe dig op!

Navn *

Telefon *